آگهی ها

کمک به سازمان خيريه محک

پرسش و پاسخ بورس - سهام

نظرات، پیشنهادات و سوالات خود در زمینه بورس و سهام را در اینجا مطرح نمایید. برای درج نظر باید ابتدا با نام کاربری خود به سایت وارد شوید.

 

نظرات  

#420 RADAN 1396-10-30 06:34
سلام به آقا پوریا و آقا مهران عزیز.آقا پوریا قرار شد از آقا مهران درخواست کنند که در خصوص دلار و اصلاح یا تایید نظر ایشان یک نظری بدهند.ما همچنان منتظریم که در نتیجه تحلیل شما دو بزرگوار از تحلیل خود در خصوص خروج از بازار ارز بصورت پلکانی مطمین شویم...
#419 omid95 1396-10-27 11:57
سلام و عرض ادب خدمت دو بزرگوار
امیدوارم که حال و احوالتان عالی و در این مدت اتفاقات خوشایندی برایتان رقم خورده باشد.
2018 آغاز شد و به نظر می آید دوران جدیدی کی پی آمد حوادث سیاسی بوده و نتیجه آن در بازارهای مالی (همچون عقب نشینی دولت برای اصلاح قیمت ها و شیفت به سوی درآمدهای جایگزین همچون افزایش محسوس ارز و پایه مالیاتی) نمایان گشته،آغاز شده است و همانطور که در تاریخ 96/01/28 به نقطه عطف " بسیار بسیار مهمی " در تحلیل بلند مدت شاخص اشاره کرده بودید؛ شاید بتوان چهل سالگی را سرآغاز آن نقطه عطف البته از رویکرد اقتصادی دانست.
شاد و پیروز باشید


-------------------

هر دو ما در اینجا دوستان بسیار عزیزی داشتیم و داریم ، از جمله آنها دوست اهل مطالعه و روشنفکری بود که با نام کاربری یوسفیان کامنتهای خوبی می گذاشتند ، ایشان علاوه بر فضای مجازی در دنیای واقعی در بازار فلزات فعال بودند و مالک کارخانه ای هم در همین زمینه بودند ، شاید بعدها سری به اینجا زدند و این نوشته من را خواندند :

حدود 2 سال قبل در ایمیلهائی که در آن زمان بین ما رد و بدل می شد چیزی را برای ایشان نوشته بودم و البته به دلیل حساسیتهای موجود از ایشان خواهش کردم که بهیچوجه این مورد را در هیچ کجا مطرح نکنند ، خالی از لطف نمی بینم که قسمتی از همان ایمیل را در اینجا بیاورم ، شاید در آینده ما هم مثل بسیاری از آدمهائی که در این سالها در فضای مجازی فعال بودند ، دیگر در خدمت دوستان نباشیم :

... در دو سال آینده شرایط اقتصادی به سمتی حرکت خواهد کرد که نشاندهنده وقوع یک اتفاق مهم و بزرگ در اقتصاد ایران خواهد بود ، نقطه عطف این اتفاق در سال 97 خواهد بود اما آثار اولیه آن از نیمه دوم سال 96 آغاز خواهد شد و تا سال 98 ادامه خواهد یافت ، من شرایط بروز و نحوه آن اتفاق و اینکه جه خواهد بود را نمی دانم ، مبنای من برای این نظر در درجه اول چارت بلند مدتی دلار و تا حدودی شاخص کل بورس تهران است و اعلام عمومی آن را هم به دلیل حساسیت آن و هم به دلیل آنکه ممکن است به رویا پردازی متهم شوم به صلاح نمی دانم و از شما ....

/ پوریا
#418 amir1345 1396-10-25 18:53
سلام آقا مهران و آقا پوریا : لطفا نظرتون را راجع به بازار می فرمایید . منتظر ارائه تحلیلهای جامع شما دو بزرگوار هستیم .خیلی ممنون
#417 amir1345 1396-08-26 12:59
سلام اقا مهران و اقاپوریا امیدوارم که حالتان خوب باشد اقایان دلمون برای نوشته های شما تنگ شده بخصوص تحلیل های که اقا مهزان در اخر تحلیل میگفتند برید حالشو ببرید . من یک تحلیل از شمارا به 1000 کانال تلگرامی ترجیح میدهم امیدوارم برگردید./ خیلی ممنون از توجه شما بزرگواران.
#416 snoori 1396-06-07 11:51
باسلام وعرض أدب

مي خواستم نظرشمارودرموردسرمايه گذاري دربورس باتوجه به شكست روندنزولي درميان مدت جويابشم

باتشكرازبذل توجه شما

---------------------


بهیچوجه مبنا را شاخص کل و آنالیز آن برای تصمیم گیری قرار ندهید ، به دلیل دستکاریهای متعدد در سالهای اخیر شاخص کل فعلا نمایشگر وضعیت واقعی بازار نیست مگر اینکه این دستکاریها را متوقف کنند ، وضعیت شاخص هم وزن و شاخص آزاد شناور برای پیش بینی وضعیت آینده بورس بهتر و معتبر تر است ، دستکاریهای متعدد گاهی به حدی می رسد که مثلا در چند هفته قبل آنالیز شاخص های دیگر نسبت به آنالیز شاخص کل وضعیت های وارونه نشان می داد !!!

صرفا روی تک سهمها کار کنید و بر مبنای تکنیکال در نقطه مناسب ورود کنید و در نقطه مناسب خروج ، فعلا شرایط برای سهامداری و نگاه توامان تکنیکال و بنیادی هنوز مساعد نیست . البته با وجود این شرایط هنوز از بازار بورس می توان سود گرفت اما پیدا کردن سهم مناسب کار سخت و زمانبری است . روی بعضی از سهمهای بازار پایه فرابورس هم نوسانات خوب می شود گرفت اما نیاز به تمرکز دائمی روی چارت دارد و ریسک آن بالا است و کار افراد آماتور که عادت به سهامداری دارند ، نیست .

امیدوارم در نیمه دوم سال هر دو ما وقت لازم را برای فعالیت مجدد در سایت وارائه تحلیل پیدا کنیم ./ پوریا
#415 artin 1396-05-25 06:37
سلام
آیا میتونید تحلیلی از وضعیت مسکن داشته باشید.
با اینکه میگن همچنان رکود هست و خریدار وجود نداره. ولی طی چند ماه اخیر قیمت مسکن یک مقدار بالا رفته.

------------

این وضعیت ناشی از بالا رفتن دستمزد و هزینه متریال است ، چرخه عرضه و تقاضای مسکن در ایران فعلا گنجایش برگشت به وضعیت هیجانی سالهای قبل را نداره ، در این مورد مجددا به مقاله مشترکی که در مورد مسکن ماهها قبل ارائه کرده بودیم ، نگاه کنید . / پوریا
#414 ahmad23 1396-05-14 10:40
یعنی عمر این سایت هم تموم شده؟
-----------------


با عرض سلام خدمت همگی دوستان گرامی

یک مورد مهم مراجعه دوستان به سایت علی رغم فعال نبودن آن در ماههای اخیر است که برای هر دو ما مایه خوشحالی است و خوشحالی آن بابت حضور دلگرم کننده دوستان است .

سعی ما مشخصا از اواخر سال 90 که در سایتهای مختلف حضور داشتیم و خصوصا از ابتدای سال 93 که مشترکا فعالیت می کردیم در درجه اول بر تنویر افکار ، ایچاد نگاه نو نسبت به بازارها و داشتن نگاه علمی و فنی بود. اینکه تا چه حد توفیق داشتیم به بضائت علمی محدود ما و طیف مخاطبین ما بر می گردد ، در بازخورد نظرات مخاطبین نیز هم برخوردهای مثبت داشتیم و هم منفی ، اما خوشبختانه میزان برخورد های مثبت همواره بیشتر بود .

در وضعیت فعلی ، اقبال فعالان بازار بیشتر به گروه ها و کانالهای تلگرامی است و نه سایتها و این مورد باعث شده است که بسیاری از تحلیگران در تلگرام حضور داشته باشند و بسیاری از سایتها نیز به دلیل عدم اقبال نسبت به سابق ، وضعیت کاری خود را تغییر داده و یا محدود کنند .

ماهها قبل هر دو ما احساس کردیم که نیاز به بازنگری اساسی در وضعیت کاری مان در سایت وجود دارد ، همزمان مواردی را در بازارها می دیدیم که ارائه تحلیل در مورد آنها جنجال برانگیز بود و بروز چنین وضعیتی مورد علاقه ما نبود .

دلایل فوق باعث شد که مدتی ارائه مطلب در سایت متوقف شود ، هنوز در حال بررسی هستیم و به محض آنکه به نتیجه مشخص رسیدیم ( حتی اگر به این نتیجه رسیدیم که کلا سایت را تعطیل کنیم که احتمال آن بسیار کم است ) ، قطعا اعلام عمومی خواهیم کرد .

تا آن زمان خواهش ما از دوستان مدارا و دادن زمان بیشتری به ما برای تصمیم گیری است .

ضمنا کلیه موارد درخواست عضویت کاربران جدید تائید و امکان دسترسی به مطالب سایت برای آنها مهیا شد .

آرزوی سلامتی دوستان را در پناه لطف خداوند داریم . / پوریا
#413 ali-m 1396-03-31 05:33
با سلام
با توجه به بحران مالی بانکها و موسسات، وجوه نقد را در کدام یک از بانکها می توان سپرده گذاری کرد تا مشکلی ایجاد نشود.
کدام یک از بانکها ورشکسته هستند و از کجا می توانیم تشخیص بدهیم؟(آیا نسبت کفایت سرمایه، شاخص خوبی می باشد)
............................
در حال حاضر اکثر بانکهای کشور زیان ده هستند و بسیاری از اونها قانوناً ورشکسته هستند و اگر سونامی خروج سرمایه از بانکها اتفاق بیفته همه را خواهد برد. در حال حاضر از سرمایه گذاری در موسسات خودداری کنید و در بانکهای بزرگ و مجاز که لیست اونها در سایت بانک مرکزی هست، سرمایه گذاری کنید. /مهران
#412 masoudoh 1396-02-30 21:36
با عرض سلام خدمت مهران و پوریای عزیز
به خدا چشممون به در سفید شد دیگه . بابا یه تحلیلی /خبری/نموداری /سلام علیکی چیزی بزارین دلمون خوش باشه حداقل.پاینده باشین

--------------

ارادتمند شما و همه دوستان عزیز هستیم ، حتما ./ پوریا
#411 omid95 1396-02-17 04:17
با سلام خدمت بزرگواران عزیز
انشا.. که نگرانی و مشکلی برایتان پیش نیامده باشد.
به امید حق

شما مجاز به طرح نظر نیستید. باید ابتدا عضو شوید.